Menu

Ανακοινώσεις

Ανακοινώσεις

14 Οκτωβρίου 2024

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΖΗΤΑ ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


ΠΡΟΣ:         Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ.Απ.Τζιτζικώστα

                     Αναπληρώτρια Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Αθ.Αθανασιάδου-Αηδονά

Κοιν:            (σχετ.: πίνακας αποδεκτών)

ΘΕΜΑ: «Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ διαμαρτύρεται και συγχρόνως ζητά λύσεις για τα εμπεδωμένα προβλήματα στις μεταφορές των μαθητών/τριών με αναπηρία που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πλήττοντας διαχρονικά την ισότιμη, με τον λοιπό μαθητικό πληθυσμό, συμμετοχή τους στις εκπαιδευτικές διαδικασίες»

Αξιότιμε κύριε Περιφερειάρχη,

Αξιότιμη κυρία Αναπληρώτρια Περιφερειάρχη,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ), ιδρυτικό και ενεργό μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος, που εκπροσωπεί τα άτομα με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τα ανήλικα άτομα με κάθε μορφής αναπηρία και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων τους στην ελληνική επικράτεια, και έχει ως αποστολή της τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους.

Με τις ιδιότητές της αυτές, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ είναι αναγκασμένη να επαναφέρει εκ νέου σε εσάς, όπως και στο παρελθόν έχει πράξει, το μείζονος σημασίας μεν, διαχρονικό δε, πρόβλημα που εντοπίζεται στη διασφάλιση της μεταφοράς - μετακίνησης των μαθητών/τριών με αναπηρία που φοιτούν στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, από και προς τις σχολικές μονάδες. Ζητούμενο, που αποτελεί, συγχρόνως, ουσιώδη και αναγκαία συνθήκη προκειμένου οι μαθητές/τριες αυτοί/ές να βρίσκονται στις τάξεις τους από την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, όπως και ο λοιπός μαθητικός πληθυσμός.

Δυστυχώς, έναν και πλέον μήνα από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, μάλλον ως «υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα» παρά ως «συνθήκη» βιώνεται το μείζον αυτό ζητούμενο για αξιοσημείωτη μερίδα μαθητών/τριών με αναπηρία που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Περιφέρειας αρμοδιότητάς σας. Τούτο, αν συνεκτιμηθούν οι συνεχείς διαμαρτυρίες που φθάνουν στην Ομοσπονδία μας από γονείς και συλλόγους γονέων και κηδεμόνων τους για τον μέχρι σήμερα βαθμό διασφάλισης της μεταφοράς των παιδιών τους προς και από το σχολικό πλαίσιο στο οποίο είναι ενταγμένα.  

Αναφορικά με τα προβλήματα που μας γνωστοποιούνται, παραθέτουμε, ενδεικτικά, τις κάτωθι περιπτωσιολογίες:

σύμφωνα με τις αναφορές του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών που φοιτούν στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Παύλου Μελά, παραμένουν μέχρι τούδε χωρίς δυνατότητα μεταφοράς περιπτώσεις μαθητών/τριών που χρησιμοποιούν αμαξίδιο. Επίσης, εντοπίζονται φαινόμενα διεξαγωγής δρομολογίων στα οποία η μεταφορά των μαθητών/τριών διενεργείται χωρίς την ύπαρξη συνοδευτικού προσωπικού, καθώς και διαφοροποίησης ή/και ελάττωσης του πλήθους των οχημάτων που διατίθενται για τα δρομολόγια της προσέλευσης και της αποχώρησης του μαθητικού πληθυσμού προς και από τη σχολική μονάδα,  

γονείς μαθητών/τριών που φοιτούν στο 5ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης διαμαρτύρονται, σε ορισμένες περιπτώσεις για την παντελή απουσία διευθέτησης του προγράμματος μεταφοράς των παιδιών τους στη σχολική μονάδα, σε άλλες δε για ασυνέπειες, δυσχέρειες και αιφνίδιες μεταβολές σε εκείνο που ήδη εφαρμόζεται (έκτακτα συμβάντα μη προσέλευσης οχημάτων μεταφοράς λόγω εξυπηρέτησης δρομολογίων συγχρόνως σε άλλες σχολικές μονάδες, συμπτύξεις ωφελούμενων πληθυσμών δρομολογίων εξαιτίας μείωσης διατιθέμενων μεταφορικών μέσων, αιφνίδιες γνωστοποιήσεις για την παύση εξυπηρέτησης ήδη μεταφερόμενων μαθητών/τριών λόγω υπεραριθμίας επιβαινόντων/ουσών που προκύπτουν από την κατάσταση αυτή κ.λπ.),

οι ανεπάρκειες στη διευθέτηση των μεταφορών του μαθητικού πληθυσμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, συμπαρασύρουν σε παρόμοια δυσμενή θέση, αν όχι σε δυσμενέστερη, υπό την οπτική της ήδη πολύχρονης αγωνίας και ταλαιπωρίας που έχουν υποστεί, τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία και τους/τις γονείς εκείνων που μέχρι την περασμένη σχολική χρονιά φοιτούσαν στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πυλαίας – Χορτιάτη, και σήμερα βρίσκονται (από την αδυναμία έγκαιρης επίλυσης του στεγαστικού ζητήματος του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) αντιμέτωποι/ες με την «έσχατη λύση» του διαμοιρασμού των παιδιών τους σε άλλα ειδικά πλαίσια στην πόλη (π.χ. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κορδελιού, Παύλου Μελά, Θέρμης).

Όπως αντιλαμβάνεστε, ανεξαρτήτως αιτιάσεων, τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα στην οργάνωση ενός αξιόπιστου συστήματος μεταφοράς του μαθητικού δυναμικού που, για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία, αποσκοπεί στην αντιστάθμιση των συνθηκών που δυσχεραίνουν τη φοίτησή τους στα σχολικά πλαίσια, θέτουν, για τους/τις μαθητές/τριες αυτούς/ες, περιορισμούς και εμπόδια στην πρόσβασή τους στις υποχρεωτικού χαρακτήρα εκπαιδευτικές διαδικασίες, αδυνατούν να αποτρέψουν απευκταία ενδεχόμενα σχολικής διαρροής, ενώ, όχι σπάνια, επιβαρύνουν υπέρμετρα τις οικογένειές τους.

Των ανωτέρω δοθέντων, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ, συμμεριζόμενη απολύτως την εύλογη αγωνία και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι οικογένειες των ως άνω μαθητών/τριών με αναπηρία στην περιοχή επιρροής σας, με το παρόν έγγραφο, ζητά και αναμένει τις από την πλευρά σας άμεσες πρωτοβουλίες και την άμεση επίλυση του φλέγοντος αυτού ζητήματος που εγκλωβίζει μαθητές/τριες με αναπηρία στα σπίτια τους, προκαλώντας παράλληλα μεγάλη αναστάτωση στις οικογένειές τους, διαταράσσοντας τον οικογενειακό προγραμματισμό και επιδεινώνοντας την ήδη βεβαρημένη καθημερινότητά τους, τόσο για τις προαναφερθείσες σχολικές μονάδες, όπως και για το σύνολο των σχολικών δομών όπου εντοπίζονται παρόμοια προβλήματα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Κύριε Περιφερειάρχη,

Κυρία Αναπληρώτρια Περιφερειάρχη,  

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, αναμένουμε την άμεση θετική σας ανταπόκριση, ώστε να υποστηριχθεί ουσιαστικά το μαθητικό δυναμικό με αναπηρία στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η απρόσκοπτη φοίτησή του, σε κάθε βαθμίδα και πλαίσιο εκπαίδευσης, η δε φετινή σχολική χρονιά να ξεκινήσει, επιτέλους, και για τους/τις μαθητές/τριες εκείνους/ες που παραμένουν σήμερα εκτός των εκπαιδευτικών διαδικασιών.

Αναμένουμε, επίσης, την έγκαιρη λήψη πρωτοβουλιών για την αποτροπή ανάλογων καταστάσεων στο μέλλον και επανεμφάνισης σχολικών ετών που, για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία, ροκανίζονται με στασιμότητες, μηχανισμούς ατελείς και κατ’ επέκταση αλυσιτελείς για την πραγμάτωση του δικαιώματος ισότιμης πρόσβασής τους στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης.

Εξάλλου, κλείνοντας, οι Περιφέρειες της χώρας, στη δικαιοδοσία των οποίων εμπίπτουν τα ζητήματα εξασφάλισης των μεταφορών των μαθητών/τριών των δημόσιων σχολικών μονάδων, αναδεικνύονται (με βάση τον ν.4488/2017, Μέρος Δ) και ως προωθητικές δυνάμεις της δικαιωματικής προσέγγισης της αναπηρίας, υπαγορεύοντας, πέραν όλων των άλλων, την υποχρέωση αφαίρεσης υφιστάμενων εμποδίων κάθε είδους που ενδέχεται να θίγουν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και προαγωγής με θετικά μέτρα της ισότιμης συμμετοχής και άσκησης των δικαιωμάτων τους στον τομέα της αρμοδιότητας ή δραστηριότητάς τους (άρθρο 61).

Προσδοκώντας στην άμεση διευθέτηση του ζητήματος που σας θέσαμε με το παρόν, αναμένουμε τις ενέργειές σας και την ενημέρωση της Ομοσπονδίας μας επ’ αυτών.

Με εκτίμηση,

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ιωάννης Μοσχολιός

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Φωτεινή Ζαφειροπούλου


Πίνακας αποδεκτών:

- Γραφείο Υπουργού Εσωτερικών, κ.Θ.Λιβάνιου   

- Γραφείο Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, κ. Κ.Πιερρακάκη

- Γραφείο Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, κ.Ζ.Μακρή

- Γραφείο Γενικού Γραμματέα Α/βάθμιας, Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κ. Ι.Κατσαρού 

- Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 

- Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ)  

- Πρωτοβάθμια Σωματεία – μέλη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Print

Για παλαιότερες αναρτήσεις, επιλέξτε...ΕΔΩ

 

Archive


Αληθινός δείκτης του πολιτισμού δεν είναι το επίπεδο του πλούτου ή της μόρφωσης το μέγεθος των πόλεων ή αφθονία των προϊόντων, αλλά το ήθος των ανθρώπων που ανατρέφει η χώρα.
Ραλφ Γουάλντο Έμερσον


Background Color:
 
Background Pattern:
                               
Reset