Ανακοινώσεις

22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΟΣΓΚΑμεΑ & Δ/ΝΣΗ Π.Φ.Υ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ & ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ"


ΠΡΟΣ: Φορείς -Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Αγαπητοί/ές Συνάδελφοι,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ( Δ/ΝΣΗ Π.Φ.Υ.) του Υπουργείου Υγείας σας προσκαλούν σε διαδικτυακή συνάντηση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, στις 22 Νοεμβρίου 2022, ημέρα Τρίτη και ώρες 12:00 - 14:00 για την «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία μαθητών- παιδιών και εφήβων με αναπηρία».

Η ενέργεια υλοποιείται υπό τον συντονισμό της ΠΟΣΓΚΑμεΑ στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας για την «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία μαθητών- παιδιών και εφήβων με αναπηρία», με τη συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ( Δ/ΝΣΗ Π.Φ.Υ.) του Υπουργείου Υγείας.

Η γενική παρουσίαση της παρέμβασης θα γίνει από τον κ. Χατζηχαραλάμπους Ευστράτιο, προϊστάμενο του τμήματος Γ΄, της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

Ειδικότερα για θέματα ατόμων με νοητική αναπηρία και αυτισμό, εισηγήτριες θα είναι επιστημονικά υπεύθυνες της σχετικής πρότασης, οι κκ Α. Κορογιαννάκη, Αναπτυξιακή Ψυχολόγος και Ι. Σαρκίρη, Κοινωνική Λειτουργός του Ι.Π.Α.Π «Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ».

Η διαδικτυακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom και μπορείτε να την παρακολουθήσετε στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο που ακολουθεί :

Join Zoom Meeting

https://us06web.zoom.us/j/3152438246?pwd=U0EzeU96RXUrbTNwWkNTOExmbzdjdz09

 

…………………………..

Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, στον πυλώνα ΙΙ «Προστασία των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία» και συγκεκριμένα στον στόχο 13 «Ποιοτική Δημόσια Υγεία για όλους», προβλέπεται η βελτίωση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.), Τμήμα Γ΄ Ανάπτυξης Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Πρόληψης του Υπουργείου Υγείας, από τον Οκτώβριο του 2021, έχοντας την ευθύνη του συντονισμού, άρχισε τη διαβούλευση/συζήτηση με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και επιστημονικών φορέων, Ομοσπονδιών Ατόμων με Αναπηρία και του Γονεϊκού Αναπηρικού Κινήματος, καθώς και φορέων Προνοιακής/Κοινωνικής Φροντίδας και Ειδικής Αγωγής, με στόχο τη διαχείριση θεμάτων για δράσεις και παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών-ατόμων με αναπηρία αναφορικά με την «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία».

Αποτέλεσμα των εργασιών της ως άνω δράσης είναι ότι διαμορφώθηκε η μεθοδολογία, το υλικό και οι προϋποθέσεις ανάπτυξης των παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού που φοιτά σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Επισημαίνεται ότι το σύνολο των παρεμβάσεων που αναφέρονται στη Σεξουαλική/Αναπαραγωγική Υγεία για παιδιά και εφήβους με αναπηρία, αλλά και το σχετικό εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό (υλικό για παιδιά- εφήβους με προβλήματα όραση, ακοής, κινητικής αναπηρίας, καθώς και πρόγραμμα ανάπτυξης Κοινωνικών Δεξιοτήτων και Σεξουαλικής-Αναπαραγωγικής Υγείας για άτομα με νοητικές αναπηρίες και διαταραχές αυτιστικού φάσματος) έλαβαν θετική γνωμοδότηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς και έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τελική επίτευξη τη σύζευξη του νέου αυτού υλικού με το υφιστάμενο που ήδη αξιοποιείται για το γενικό μαθητικό πληθυσμό στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας.

Περισσότερες πληροφορίες για την ανάπτυξη του θεματικού άξονα «Β. Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία», παρέμβαση ii. «Για μαθητικό πληθυσμό παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες», παρουσιάζονται στο έγγραφο με αρ. πρωτ. Γ1γ/Γ.Π. 57605/1-11-2022, με θέμα : «Ανάπτυξη – υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο, για το σχολικό έτος 2022-2023», ΑΔΑ: ΨΨ87465ΦΥΟ-ΟΗ1 (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι).

………………………….

Παρακαλούμε πολύ όπως μας ενημερώσετε για τη συμμετοχή σας μέχρι και την Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2022, στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΠΟΣΓΚΑμεΑ email: posgamea@otenet.gr ή στα τηλέφωνα της Ομοσπονδίας 210-5236501 και 210-5230423.

Σας ευχαριστούμε και αναμένουμε την θετική ανταπόκρισή σας.

 

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ             Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                                                    ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ      ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

Print
653
«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3
ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙  ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

Οι ΣΥΔ δεν αφαιρούν τίποτα από κανέναν. Δεν στερούν χώρους, δεν επιβαρύνουν γειτονιές, δεν διαταράσσουν ισορροπίες. Αντιθέτως, προσθέτουν αξία, καλλιεργούν ενσυναίσθηση και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή. Είναι κατοικίες ζωής, ένας άλλος τρόπος να νοηθεί η κοινωνία: ανοιχτή, δίκαιη, συμπεριληπτική.

Read more
456789
10

ΣΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας proimi.eetaa.gr από τις 14 Νοεμβρίου 2025 (08:00 π.μ.) έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025 (11:59 μ.μ.), από γονείς ή πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα ή και την επιμέλεια, αναδόχους και επαγγελματίες ανάδοχους γονείς ή νόμιμους εκπροσώπους βρεφών και παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές, ή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών. Η Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ., αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της πρώιμης παιδικής παρέμβασης στην ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών με αναπηρία, στην ενδυνάμωση των οικογενειών τους και στη διαμόρφωση συνθηκών ισότιμης συμμετοχής και κοινωνικής ένταξης, καλεί τα σωματεία–μέλη της να ενημερώσουν τους γονείς και τις οικογένειες που πληρούν τις προϋποθέσεις, προκειμένου να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα.

Read more
1112

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕΕΕΚ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ θεωρεί ότι η λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να επαναπροσδιοριστεί με βάση τις αρχές της προσβασιμότητας και της προσαρμογής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ευελιξίας, όπως αυτές προβλέπονται τόσο από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή (ν.3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), όσο και από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), η οποία επιβάλλει τη λήψη εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ουσιαστική ισότητα και η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς.

Read more
1314

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΔΕΛΦΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

Read more
1516
17181920

20ή ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Read more
212223
24252627282930
1234567
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top