Ανακοινώσεις

ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας

                 κ. Απόστολο Τζιτζικώστα

 

ΚΟΙΝ.:-Υπουργό Εσωτερικών, κ. Π. Σκουρλέτη

            -Υπουργό Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων, κ. Κ. Γαβρόγλου

            -Δ/νση Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας

            -ΕΣΑμεΑ

            -Φορείς- μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

 

ΘΕΜΑ: « Άμεση παρέμβαση για επίλυση του προβλήματος των μετακινήσεων μαθητών Ειδικών Σχολείων στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας»

 

Αξιότιμε Κύριε Περιφερειάρχη,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), αποτελεί το δευτεροβάθμιο κοινωνικο-συνδικαλιστικό όργανο, το οποίο εκπροσωπεί τα Άτομα με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Σύνδρομο Down, Εγκεφαλική Παράλυση, Βαριές και Πολλαπλές Αναπηρίες και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων- Κηδεμόνων ανά την Ελλάδα και στοχεύει στη διεκδίκηση και προστασία των Δικαιωμάτων τους.

Με την παρούσα επιστολή σας γνωρίζουμε ότι η ΠΟΣΓΚΑμεΑ για πολλοστή φορά έγινε αποδέκτης της δικαιολογημένης αγανάκτησης πολλών γονέων, κηδεμόνων μαθητών με αναπηρία για το μείζονος σημασίας πρόβλημα που αφορά στη μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία από και προς τις σχολικές μονάδες που φοιτούν, στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.

Δυστυχώς, παρότι διανύουμε το μέσο της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν ακόμη αρκετοί μαθητές ΑμεΑ εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους, αφού δεν έχει διευθετηθεί ακόμη η μετακίνησή τους, με αποτέλεσμα αυτομάτως να αποκλείονται από το κοινωνικό αγαθό της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης ισότιμα με κάθε πολίτη-μαθητή της χώρας.

Η Ομοσπονδία μας, ως δευτεροβάθμιο όργανο εκπροσώπησης των παιδιών με αναπηρία και των γονέων-κηδεμόνων αυτών σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, είναι σε θέση να γνωρίζει ότι η μοναδική Περιφέρεια της χώρας που διαχρονικά αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις μετακινήσεις των μαθητών ΑμεΑ είναι αυτή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Επισημαίνουμε ότι, το γεγονός αυτό συνιστά άνιση μεταχείριση, αφού δεν διασφαλίζεται η ομαλή πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία στη Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους υπόλοιπους μαθητές, όντας  Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και σαφώς σύμφωνο με όσα ορίζει η Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, που η χώρα μας κύρωσε με το Ν. 4074/2012.

 

Κύριε Περιφερειάρχη,

Σας καλούμε όπως προσωπικά παρέμβετε ΑΜΕΣΑ, προς τη διευθέτηση-επίλυση αυτού του τόσου σοβαρού ζητήματος, που έχει εγκλωβίσει μαθητές με αναπηρία στα σπίτια τους ενώ παράλληλα έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στις οικογένειές τους, διαταράσσοντας τον οικογενειακό προγραμματισμό και επιδεινώνοντας την ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητά τους.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, αναμένουμε την άμεση θετική σας ανταπόκριση, έστω και τούτη την ύστατη στιγμή, προκειμένου επιτέλους να ξεκινήσει για κάποιους μαθητές ΑμεΑ η φετινή σχολική χρονιά, καθώς επίσης και την έγκαιρη λήψη πρωτοβουλιών για την αποφυγή ανάλογων καταστάσεων στο μέλλον, αλλά και την ενημέρωσή μας για τα αποτελέσματα των ενεργειών σας επί του θέματος.   

 

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ     

                  

            ΙΩΑΝΝΗΣ  ΛΥΜΒΑΙΟΣ                   ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Print
1128
«Μάιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΙΣΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΑΠΕΡ

Η χρήση της αναπηρίας ως εργαλείο χλευασμού και ταυτόχρονα ως αντικείμενο σεξουαλικής υποτίμησης δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Πρόκειται για λόγο που τροφοδοτεί τη βία, τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Για τα παιδιά μας, που φοιτούν σε ειδικά ή γενικά σχολεία, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν είναι απλώς προσβλητικό – είναι απειλή.

Read more
34
56789
THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ,  "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ, "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

Κι αν κάθε μητέρα είναι ένας κόσμος, η μητέρα του παιδιού με αναπηρία είναι ο κόσμος που επιμένει να φωτίζει το αύριο. Είναι εκείνη που αγωνίζεται αθόρυβα, ακατάπαυστα, καθημερινά. Που γνωρίζει ότι η ζωή της θα της δώσει λιγότερα διαλείμματα και περισσότερες μάχες. Που υπερασπίζεται δικαιώματα, αγωνίζεται να γκρεμίσει στερεότυπα, να σταθεί όρθια για να στηρίξει. Κι όμως, δεν παύει να ονειρεύεται, να ελπίζει, να διεκδικεί, να χτίζει — έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο συμπεριληπτικό, πιο δίκαιο.

Read more
1011
1213

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ, ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΜΗ ΟΡΑΤΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η σύνταξη και καθιέρωση συγκεκριμένων πρωτοκόλλων διαδικασιών για την υποδοχή, φροντίδα και διαχείριση των ατόμων με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, καθώς και η κατάρτιση οδηγιών συμπεριφοράς για το προσωπικό, αποτελούν ελάχιστη και ουσιώδη προϋπόθεση για την υλοποίηση της αρχής της ισότητας στην πράξη. Εξίσου επιβεβλημένη είναι η δημιουργία ειδικών κλινών (έστω και περιορισμένου αριθμού) και δωματίων ησυχίας ή αποφόρτισης σε κάθε κλινική δημόσιου νοσοκομείου, καθώς και τουλάχιστον μίας κλίνης σε κάθε Μ.Ε.Θ. ή Μ.Α.Φ., ώστε να εξασφαλίζεται φιλικό και ασφαλές περιβάλλον, κατάλληλο για προσαρμοσμένη νοσηλεία για τα άτομα που βιώνουν υπερδιέγερση ή έντονο άγχος. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά θεσμική υποχρέωση, σύμφωνα με τις ρητές προβλέψεις του άρθρου 25 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της κυρωτικής νομοθεσίας (ν.4074/2012), ως προς την υποχρέωση εξασφάλισης «υπηρεσιών υγείας προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους».

Read more
141516

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟNΙΑΣ 2025-2026

Ασφαλώς, η περίπτωση αυτή ούτε εξαίρεση συνιστά, ούτε μεμονωμένο περιστατικό, αλλά συμπύκνωση μιας πτυχής της δυσλειτουργίας που πλήττει οριζόντια δεκάδες σχολικές μονάδες και του μαθητικού τους δυναμικού πανελλαδικά, και αντανάκλαση των εντεινόμενων αδυναμιών και αντιφάσεων που χαρακτηρίζουν πλέον τη λειτουργία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Read more
1718
19202122232425
2627282930311
2345678
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top