Ανακοινώσεις

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ & ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019-2020 ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΜΕΑΕ Β' ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



  ΠΡΟΣ:    Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Ν.Κεραμέως

                

      ΚΟΙΝ:   - Υπουργός Επικρατείας, κ. Γ. Γεραπετρίτης

                      - Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Σ.Ζαχαράκη

                                 - ΕΣΑμεΑ

                                 - Φορείς – Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

 

ΘΕΜΑ: «Αποσαφήνιση προθέσεων και ενεργειών του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με το ζήτημα / αίτημα της μετάθεσης της καταληκτικής ημερομηνίας του διδακτικού έτους 2019-2020 για τις ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»   

 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ) αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος που εκπροσωπεί τα Άτομα με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Σύνδρομο Down, Εγκεφαλική Παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων - Κηδεμόνων στην ελληνική επικράτεια και έχει ως αποστολή τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους.

Με το υπ’ αριθμ.πρωτ.: 273/26.05.2020 έγγραφό της, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ απευθύνθηκε σε εσάς, εκτιμώντας την καταλληλότητα της χρονικής στιγμής για την έγκαιρη παρέμβασή σας, καθώς και τη σοβαρότητα του ζητήματος για την αποτροπή διακρίσεων αλλά και δυνητικών δυσμενών επιπτώσεων για τους/τις μαθητές με αναπηρία που φοιτούν στις ΣΜΕΑΕ της  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και που από τις αρχές του μήνα επέστρεψαν στα σχολικά περιβάλλοντα, με συγκριτικά σημαντική καθυστέρηση έναντι του υπόλοιπου μαθητικού πληθυσμού της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Αναφερθήκαμε στους λόγους που καθιστούν, όχι απλώς επιθυμητή, αλλά απολύτως ουσιαστική και απαραίτητη για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία και τις οικογένειές τους την ενιαία μεταχείρισή τους στο πλαίσιο των σχολικών τους υποχρεώσεων και της ισότιμης συμμετοχής τους στις διαδικασίες του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, με σύστοιχο τρόπο προς τις προβλέψεις που ισχύουν για τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες και, λόγω αυτού, αιτηθήκαμε να μετατεθεί η ημερομηνία λήξης του διδακτικού έτους 2019-2020 για τις ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – κυρίως για την κατώτερη δευτεροβάθμια, Ειδικά Γυμνάσια και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.- κατ’ αντιστοιχία του χρόνου επανέναρξης της λειτουργίας τους και έως τις 26/06/2020, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Περίπου δέκα ημέρες μετά, με τα χρονικά περιθώρια να έχουν σημαντικά συρρικνωθεί, αφού η καταληκτική ημερομηνία του διδακτικού έτους για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παραμένει η επόμενη Παρασκευή, 12/06/2020, η Ομοσπονδία αποδέχεται τη δικαιολογημένα εντεινόμενη ανησυχία και ανασφάλεια πλήθους γονέων και κηδεμόνων, τα παιδιά των οποίων φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) για το τι μέλλει γενέσθαι.

Εκ των πραγμάτων, η εκ περιτροπής προσέλευση των ανωτέρω μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες, λόγω της εξακολούθησης συνδρομής της ανάγκης για την προστασία της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία οποιασδήποτε απόφασης ή/και ενημέρωσης για τις προθέσεις και τον προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διδακτικού έτους, θα οδηγήσει στον απολογισμό των 5 – 6 ημερών (!) συμμετοχής τους στα μαθήματα της συμβατικής εκπαίδευσης.

 

Κυρία Υπουργέ,

Θεωρώντας αυτονόητο ότι οι παλινδρομήσεις σε γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο και επίπεδο δεξιοτήτων που προέκυψαν από την αναστολή λειτουργίας των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών για τον μαθητικό πληθυσμό με αναπηρία, δεν αντισταθμίζονται επαρκώς με τη σύντμηση του χρόνου συμμετοχής τους στη συμβατική εκπαίδευση, αιτούμαστε εκ νέου όπως εξεταστεί το αίτημά μας για την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διδακτικού έτους για τις ΣΜΕΑΕ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έως τις 26 Ιουνίου 2020 και ενημερωθεί η Ομοσπονδία μας για τις προθέσεις, τον προγραμματισμό και τις ενέργειες του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς την κατεύθυνση αυτή.

Σε αναμονή της ανταπόκρισής σας στο απόλυτα δίκαιο, κοινωνικά και ηθικά, αίτημά μας. 

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

                                          ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

  





Print
1332
«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3
ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙  ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

Οι ΣΥΔ δεν αφαιρούν τίποτα από κανέναν. Δεν στερούν χώρους, δεν επιβαρύνουν γειτονιές, δεν διαταράσσουν ισορροπίες. Αντιθέτως, προσθέτουν αξία, καλλιεργούν ενσυναίσθηση και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή. Είναι κατοικίες ζωής, ένας άλλος τρόπος να νοηθεί η κοινωνία: ανοιχτή, δίκαιη, συμπεριληπτική.

Read more
456789
10

ΣΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας proimi.eetaa.gr από τις 14 Νοεμβρίου 2025 (08:00 π.μ.) έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025 (11:59 μ.μ.), από γονείς ή πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα ή και την επιμέλεια, αναδόχους και επαγγελματίες ανάδοχους γονείς ή νόμιμους εκπροσώπους βρεφών και παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές, ή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών. Η Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ., αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της πρώιμης παιδικής παρέμβασης στην ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών με αναπηρία, στην ενδυνάμωση των οικογενειών τους και στη διαμόρφωση συνθηκών ισότιμης συμμετοχής και κοινωνικής ένταξης, καλεί τα σωματεία–μέλη της να ενημερώσουν τους γονείς και τις οικογένειες που πληρούν τις προϋποθέσεις, προκειμένου να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα.

Read more
1112

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕΕΕΚ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ θεωρεί ότι η λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να επαναπροσδιοριστεί με βάση τις αρχές της προσβασιμότητας και της προσαρμογής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ευελιξίας, όπως αυτές προβλέπονται τόσο από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή (ν.3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), όσο και από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), η οποία επιβάλλει τη λήψη εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ουσιαστική ισότητα και η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς.

Read more
1314

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΔΕΛΦΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

Read more
1516
17181920

20ή ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Read more
21

ΒΑΘΙΑ ΘΛΙΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΔΟΚΗΤΟ ΧΑΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ εκφράζει τη βαθιά της συντριβή για τον αδόκητο χαμό της 13χρονης μαθήτριας σε ειδικό σχολείο του Πειραιά. Ως γονείς και κηδεμόνες παιδιών με κάθε μορφή αναπηρίας και των ατόμων με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες – των μαθητών και μαθητριών με τη μεγαλύτερη ευαλωτότητα – βιώνουμε με αγωνία και οδύνη αυτό το τραγικό γεγονός.

Read more
2223
24252627282930
1234567
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top