Ανακοινώσεις

ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑμεΑ



ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

                 κα Σ. Ζαχαράκη

ΚΟΙΝ.: -Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως

             -Δ/ντή Δ/νσης Ειδικής Αγωγής & Εκπ/σης, κ. Π. Κασσιανό

             -ΕΣΑμεΑ

             -Φορείς-μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

ΘΕΜΑ: «Αίτημα για ορισμό συνάντησης με την ΠΟΣΓΚΑμεΑ, με σκοπό την παράθεση σοβαρών προβλημάτων που αφορούν σε εκπαιδευτικά θέματα των ΑμεΑ»

Αξιότιμη Κυρία Υφυπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας για τη λειτουργεία της φετινής σχολικής χρονιάς και εάν έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες από πλευράς Υπουργείου (όπως ήδη σας είχαμε επισημάνει και στο υπ’αρ. 1019/8-8-2019 έγγραφό μας), προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία όλων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), Τμημάτων Ένταξης, καθώς και ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης, για το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία σε ποιοτική και ισότιμη εκπαίδευση τόσο στην προσχολική όσο και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση.

Από επικοινωνία της Ομοσπονδίας μας με φορείς μέλη της ανά την Ελλάδα, διαπιστώσαμε ότι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης, είναι πραγματικά ελάχιστες. Όμως, παρά τις πιστώσεις που διατέθηκαν προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα για προσλήψεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και προσωπικού στελέχωσης των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), πληροφορηθήκαμε ότι το 25%, περίπου, των πιστώσεων δεν αποδόθηκαν, υπάρχουν κενά σε ΕΕΠ και ΕΒΠ και για το λόγο αυτό θα θέλαμε να μας κάνετε γνωστό με ποιο τρόπο και πότε θα διατεθεί το εν λόγω ποσοστό, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων δομών εκπαίδευσης για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Επιπρόσθετα, τονίζουμε ότι, υπάρχει έντονος προβληματισμός για την καθυστέρηση στη διαδικασία πρόσληψης των 4.500 προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, συνεπώς θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την άμεση επίσπευση των σχετικών διαδικασιών.

Κυρία Υφυπουργέ,

Η εκπαίδευση αποτελεί ένα θεμελιώδες δικαίωμα, καθώς είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την εκπλήρωση πολλών άλλων δικαιωμάτων του ανθρώπου, αλλά ιδιαίτερα για τα Άτομα με Αναπηρία ασκεί καθοριστικό ρόλο στην αυτονομία και την ανεξαρτησία τους, στο δικαίωμά τους στην εργασία και στη δυνατότητά τους να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια.

Παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας επί των ανωτέρων και αναμένουμε να μας ορίσετε συνάντηση, προκειμένου να σας παραθέσουμε τις θέσεις, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις της Ομοσπονδίας μας για το κεφαλαιώδες ζήτημα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία.

 

                                                                         Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                            

                                          

                                           ΙΩΑΝΝΗΣ  ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ                   ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

 

Print
1066
«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3
ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙  ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

Οι ΣΥΔ δεν αφαιρούν τίποτα από κανέναν. Δεν στερούν χώρους, δεν επιβαρύνουν γειτονιές, δεν διαταράσσουν ισορροπίες. Αντιθέτως, προσθέτουν αξία, καλλιεργούν ενσυναίσθηση και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή. Είναι κατοικίες ζωής, ένας άλλος τρόπος να νοηθεί η κοινωνία: ανοιχτή, δίκαιη, συμπεριληπτική.

Read more
456789
10

ΣΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας proimi.eetaa.gr από τις 14 Νοεμβρίου 2025 (08:00 π.μ.) έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025 (11:59 μ.μ.), από γονείς ή πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα ή και την επιμέλεια, αναδόχους και επαγγελματίες ανάδοχους γονείς ή νόμιμους εκπροσώπους βρεφών και παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές, ή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών. Η Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ., αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της πρώιμης παιδικής παρέμβασης στην ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών με αναπηρία, στην ενδυνάμωση των οικογενειών τους και στη διαμόρφωση συνθηκών ισότιμης συμμετοχής και κοινωνικής ένταξης, καλεί τα σωματεία–μέλη της να ενημερώσουν τους γονείς και τις οικογένειες που πληρούν τις προϋποθέσεις, προκειμένου να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα.

Read more
1112

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕΕΕΚ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ θεωρεί ότι η λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να επαναπροσδιοριστεί με βάση τις αρχές της προσβασιμότητας και της προσαρμογής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ευελιξίας, όπως αυτές προβλέπονται τόσο από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή (ν.3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), όσο και από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), η οποία επιβάλλει τη λήψη εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ουσιαστική ισότητα και η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς.

Read more
1314

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΔΕΛΦΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

Read more
1516
17181920

20ή ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Read more
212223
24252627282930
1234567
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top