Ανακοινώσεις

ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΚΕΝΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ



ΠΡΟΣ: -Υφυπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κα Μ. Τζούφη

ΚΟΙΝ.: -Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κ. Γαβρόγλου

              - Δ/ντή Δ/νσης Ειδικής Αγωγής , κ. Π. Κασσιανό

              - ΕΣΑμεΑ

              -Φορείς- Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ   

                            

ΘΕΜΑ: «Άμεση κάλυψη κενών αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε ΔΙΔΕ Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης »

Κυρία Υφυπουργέ,

Παρά το ότι το σχολικό έτος 2018-2019 ξεκίνησε στις 11 Σεπτεμβρίου με έναν σημαντικό αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π σε σχολικές μονάδες κυρίως Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης, εντούτοις έχουμε γίνει αποδέκτες έντονων διαμαρτυριών από γονείς και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για το γεγονός ότι σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια που είναι στην αρμοδιότητα των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλονίκης και Πειραιά δεν δηλώθηκαν, με ευθύνη των Προϊσταμένων των ΔΙΔΕ, κενά σε σχολικές μονάδες που φοιτούν μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός σχολείων μέχρι και σήμερα (15 μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων) να μην μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, να λειτουργούν με μειωμένα ωράρια (τρίωρα και τετράωρα) με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία, αλλά και για τις ανάγκες τους, τον προγραμματισμό των οικογενειών τους, καθώς επίσης και την εύρυθμη λειτουργία των Δημόσιων Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φοιτούν μαθητές με αναπηρία.

Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα στο δύο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και στο ένα Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Πειραιά, όπου καμιά ειδικότητα από εκείνες που μέχρι πέρυσι καλύπτονταν από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και είναι απολύτως απαραίτητες για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες (όπως προβλέπεται και από το πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας), φέτος δεν έχει τοποθετηθεί.

Κυρία Υφυπουργέ,

Δεδομένης της αρμοδιότητας σας, αλλά και της ιδιαίτερης γνώσης, εμπειρίας, αλλά και της ευαισθησίας σας για θέματα που αφορούν τα παιδιά μας-άτομα με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες γεγονός που σας καθιστά γνώστη της σπουδαιότητας και αναγκαιότητας αλλά και του δικαιώματος των παιδιών μας στην εκπαίδευση, ζητούμε να επιληφθείτε προσωπικά για την άμεση κάλυψη των αναγκών σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (τόσο στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, όσο και στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια, αλλά και στην Παράλληλη Στήριξη μαθητών με αναπηρίες σε Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης), Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. τόσο στη ΔΙΔΕ Πειραιά, όσο και στις ΔΙΔΕ Θεσσαλονίκης και Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, ώστε να μπορέσουν να  λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία και οι μαθητές με αναπηρία να μετέχουν απρόσκοπτα στο αγαθό της εκπαίδευσης.

Κυρία Υφυπουργέ,

Είναι αδιανόητο μετά από τόσους αγώνες του Αναπηρικού Κινήματος και των γονέων των ατόμων με αναπηρία, για το δικαίωμα των παιδιών μας στην εκπαίδευση αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλετε, να υπάρχουν υπηρεσιακοί παράγοντες (Διευθυντές Εκπαίδευσης) οι οποίοι δεν δηλώνουν κενά σε ειδικότητες και θεωρούν ότι τα παιδιά μας-μαθητές με αναπηρίες «θα βολευτούν» με κάποιες ώρες διδασκαλίας από μικρό αριθμό ειδικοτήτων της Γενικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι αδιαμφισβήτητα διαθέτουν την επιστημονική επάρκεια αλλά δεν διαθέτουν όμως την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση, αλλά και δεν επαρκούν ως πλήθος για να καλυφθούν οι υπαρκτές ανάγκες.

Η μόνη λύση για να μην παρουσιάζονται αυτές οι ελλείψεις είναι οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την εκπαίδευση των παιδιών μας-μαθητών με αναπηρίες, που αποτελεί πάγια και διαρκή διεκδίκηση και θέση του Αναπηρικού Κινήματος.

Αναμένουμε την άμεση  και θετική ανταπόκριση σας για τη διευθέτηση του ανωτέρου προβλήματος και την ενημέρωση της ΠΟΣΓΚΑμεΑ  επ’αυτού.

Ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων.

 


Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                           

 

            ΙΩΑΝΝΗΣ  ΛΥΜΒΑΙΟΣ                   ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 

Print
1276
«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3
ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙  ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

Οι ΣΥΔ δεν αφαιρούν τίποτα από κανέναν. Δεν στερούν χώρους, δεν επιβαρύνουν γειτονιές, δεν διαταράσσουν ισορροπίες. Αντιθέτως, προσθέτουν αξία, καλλιεργούν ενσυναίσθηση και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή. Είναι κατοικίες ζωής, ένας άλλος τρόπος να νοηθεί η κοινωνία: ανοιχτή, δίκαιη, συμπεριληπτική.

Read more
456789
10

ΣΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας proimi.eetaa.gr από τις 14 Νοεμβρίου 2025 (08:00 π.μ.) έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025 (11:59 μ.μ.), από γονείς ή πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα ή και την επιμέλεια, αναδόχους και επαγγελματίες ανάδοχους γονείς ή νόμιμους εκπροσώπους βρεφών και παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές, ή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών. Η Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ., αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της πρώιμης παιδικής παρέμβασης στην ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών με αναπηρία, στην ενδυνάμωση των οικογενειών τους και στη διαμόρφωση συνθηκών ισότιμης συμμετοχής και κοινωνικής ένταξης, καλεί τα σωματεία–μέλη της να ενημερώσουν τους γονείς και τις οικογένειες που πληρούν τις προϋποθέσεις, προκειμένου να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα.

Read more
1112

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕΕΕΚ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ θεωρεί ότι η λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να επαναπροσδιοριστεί με βάση τις αρχές της προσβασιμότητας και της προσαρμογής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ευελιξίας, όπως αυτές προβλέπονται τόσο από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή (ν.3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), όσο και από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), η οποία επιβάλλει τη λήψη εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ουσιαστική ισότητα και η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς.

Read more
1314

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΔΕΛΦΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

Read more
1516
17181920

20ή ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Read more
212223
24252627282930
1234567
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top