Ανακοινώσεις

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ "ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΓΚΡΙΣΗ" ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΕΝΟΙΚΟΥΣ ΣΕ ΣΥΔ/ΣΑΔ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


ΠΡΟΣ:    Διοικήτρια και Πρόεδρο Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Θ.Καρποδίνη

Κοιν.:       (σχ.πίνακας αποδεκτών)

 

ΘΕΜΑ: «Επισημάνσεις και αιτήματα της ΠΟΣΓΚΑμεΑ αναφορικά με την οδηγία για ‘αποστολή προς έγκριση’ των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για τους/τις ενοίκους σε Σ.Υ.Δ., Σ.Α.Δ. και την ανάγκη εκ νέου παράτασης της σχετικής υποχρέωσης για την απρόσκοπτη έκδοση των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων και την υποβολή των αιτημάτων απόδοσης δαπανών»

Αξιότιμη κυρία Διοικήτρια και Πρόεδρε του Δ.Σ.,

Επανερχόμαστε, για μια ακόμη φορά, στο ζήτημα της διαδικασίας χρήσης ηλεκτρονικών γνωματεύσεων στο πληροφοριακό σύστημα του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τους/τις ενοίκους των Σ.Υ.Δ. και Σ.Α.Δ., το οποίο κατά το τελευταίο εξάμηνο έχει ιδιαιτέρως απασχολήσει την Ομοσπονδία, τα Σωματεία – μέλη της που λειτουργούν Σ.Υ.Δ., τους γονείς και κηδεμόνες των ατόμων με αναπηρία, υφιστάμενων και δυνητικών ενοίκων των Στεγών. Αφορμή για το παρόν έγγραφό μας αποτελεί το περιεχόμενο του υπ’ αριθμ.πρωτ.: ΔΒ3/Γ/οικ.4777/23.02.2022 εγγράφου της Δ/νσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Οργανισμού που αναρτήθηκε χθες στον διαδικτυακό του τόπο, για το οποίο επισημαίνουμε τα ακόλουθα.  

Στο υπ’ αριθμ.: ΔΒ3/Γ.οικ.34193/29.12.2021 έγγραφο του Τμήματος Σχεδιασμού Αγοράς & Παρακολούθησης Δικτύου Παρόχων ΔΦΥ της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΕΟΠΥΥ και στα σχετικά αναφερόμενα σε αυτό έγγραφα της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού αποτυπώθηκε αναλυτικά η διαδικασία που θα έπρεπε να ακολουθήσουν οι πιστοποιημένοι στο σύστημα γνωματεύσεων του Ε.Κ.Π.Υ. ιατροί για την έκδοση των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για τους/τις δικαιούχους ενοίκους των Στεγών, στην οποία δεν διαπιστώθηκε ένδειξη – υπόδειξη για την αποστολή των γνωματεύσεων ηλεκτρονικά για έγκριση από ελεγκτή. Σε προγενέστερες δε κατευθύνσεις για την ενέργεια (λ.χ. σχετ. υπ’ αριθμ.πρωτ.: ΔΒ3/Γ/οικ.22304/26.08.2021 έγγραφο Δ/νσης Στρατηγικού Σχεδιασμού ΕΟΠΥΥ) αναφερόταν ότι «επί του παρόντος δεν απαιτείται έγκριση από ελεγκτή».   

Ανάλογη ένδειξη – απαίτηση για θεώρηση των γνωματεύσεων (χειρόγραφων ή ηλεκτρονικών) από ελεγκτή ιατρό, επίσης δεν διαπιστώνεται στον Οδηγό Ελέγχου και Εκκαθάρισης (ΑΔΑ: 62ΓΑΟΞ7Μ-ΙΦΞ/ 15-03-2019), παρ.Α4 ‘Έλεγχος και Εκκαθάριση Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης’.

Ως εκ τούτου, ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του ΕΟΠΥΥ και τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, πολλοί φορείς λειτουργίας Σ.Υ.Δ. έχουν ήδη προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση και αποδοχή ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για τις Σ.Υ.Δ., χωρίς προηγούμενη ηλεκτρονική έγκριση από ελεγκτή ιατρό, καθόσον από τη μία (σύμφωνα με τα ως άνω) δεν απαιτείται, και από την άλλη η σχετική ενέργεια δεν υποστηριζόταν από το σύστημα που έχει τεθεί σε εφαρμογή για τον σκοπό αυτό.

Σημειώνεται δε πως οι γνωματεύσεις αυτές, ως άλλωστε προβλέπονταν, έχουν εκτελεστεί χωρίς κανένα πρόβλημα από το σύστημα E-ΔΑΠΥ για τον μήνα Ιανουάριο 2022.

Παρά ταύτα, στο υπ’αριθμ. ΔΒ3/Γ/οικ.4777/23.02.2022 έγγραφο του Τμήματος Σχεδιασμού Αγοράς και Παρακολούθησης Δικτύου Παρόχων ΔΦΥ διατυπώνεται η απαίτηση ηλεκτρονικής έγκρισης των γνωματεύσεων ΣΥΔ, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης.

Κατ’ επέκταση, με βάση τα εύλογα ερωτήματα που απορρέουν και μας μεταφέρονται από τα ανωτέρω, καθώς και το σύνολο των ζητημάτων που έχουν μέχρι σήμερα τεθεί υπόψη σας αναφορικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για τους/τις ενοίκους σε Σ.Υ.Δ. / Σ.Α.Δ., με το παρόν ζητάμε:

(α) την ανάκληση της διατύπωσης ότι «Οι γνωματεύσεις αποστέλλονται ηλεκτρονικά προς έγκριση, ώστε να αποκτήσουν δυνατότητα εκτέλεσης» στις οδηγίες του υπ’ αριθμ.πρωτ.: ΔΒ3/Γ/οικ.4777/23.02.2022 εγγράφου του ΕΟΠΥΥ, ώστε να μην καταλείπονται ερωτήματα και αμφιβολίες για την ορθή εφαρμογή της ενέργειας και να αποτραπεί το ενδεχόμενο να εγερθούν νέα προσκόμματα στο στάδιο ελέγχου και εκκαθάρισης των σχετικών δαπανών,

(β) την επανεξέταση της συλλογιστικής και την απόσυρση της πρόβλεψης επανέκδοσης, σε περιοδική βάση, ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για τους/τις ήδη ενταγμένους/ες ωφελούμενους/ες σε Σ.Υ.Δ., που λογίζεται ως αναντίστοιχη με το πνεύμα των βασικών θεσμοθετήσεων για τις Στέγες και τον θεσμό της υποστηριζόμενης διαβίωσης, ζήτημα για το οποίο μέχρι σήμερα έχουμε εκφράσει πολλές φορές τις επιφυλάξεις και αντιρρήσεις μας.

Υπενθυμίζουμε πως, κατά την εκτίμησή μας, η πρόβλεψη αυτή επιφέρει περισσότερο γραφειοκρατικού – διοικητικού τύπου απαιτήσεις, παρά αντιμετωπίζει ζητήματα ουσίας, υποβάλλοντας τους/τις ενοίκους με αναπηρία των δομών και τις οικογένειές τους σε άσκοπη ταλαιπωρία, καθώς παρέλκει σε περιπτώσεις έγκρισης της δια βίου διαβίωσης-κατοικίας ατόμων που χρήζουν υποστήριξης, οφειλόμενης αποκλειστικά σε αναπηρία που έχει οριστικά κριθεί από αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές ή ΚΕ.Π.Α., της οποίας οι συνέπειες κατ’ ουδένα τρόπο προβλέπεται να αμβλυνθούν στο μέλλον,

(γ) την εκ νέου παράταση της δυνατότητας υποβολής δαπανών με χρήση χειρόγραφων γνωματεύσεων για τους/τις ενοίκους σε ΣΥΔ - ΣΑΔ, ή/και της δυνατότητας υποβολής αιτημάτων για αναδρομικότητα ισχύος των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων που εκδίδονται και πέραν της 28ης/02/2022 και για όσο χρόνο απαιτηθεί για την προσαρμογή στη νέα διαδικασία και την αποκατάσταση του συνόλου των προβλημάτων και προβληματισμών επ’ αυτής, που εξαντλούν χωρίς να εξαντλούνται.

 

Κυρία Διοικήτρια και Πρόεδρε Δ.Σ.,

Το σύνολο των υφιστάμενων προβλέψεων, στο επίπεδο της σύλληψης και της εφαρμογής, για τη λειτουργία των Σ.Υ.Δ., είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη βούληση παροχής της πλέον ολοκληρωμένης προστασίας των ενοίκων με αναπηρία των δομών, αναγνωρίζοντάς τους ως υποκείμενα ουσιαστικών και συμμετοχικών δικαιωμάτων, το πλέγμα των οποίων κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα, πληθώρα διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας, τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (Ν.4074/2012), καθώς και ευρωπαϊκά και διεθνή κείμενα για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων.    

Με γνώμονα το  βέλτιστο συμφέρον των ενοίκων με αναπηρία των Σ.Υ.Δ. και την προστασία των δικαιωμάτων τους αυτών, διατηρούμε την πεποίθηση ότι οι επισημάνσεις θα τύχουν της απαραίτητης εκτίμησης και προσοχής σας.

Αναμένουμε τις ενέργειές σας επί του θέματος, όπως και την ενημέρωση της Ομοσπονδίας μας επ’ αυτών.

Με εκτίμηση,

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

Ιωάννης Μοσχολιός

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Φωτεινή Ζαφειροπούλου 

Πίνακας αποδεκτών:

Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ.Δ.Μ.Μιχαηλίδου

Προϊστάμενος Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Θ.Ρηγάτος

Γενικός Διευθυντής Οργάνωσης & Σχεδιασμού Αγοράς Υπηρεσιών Υγείας, κ.Γ.Αγγούρης

Εκπρόσωπος της ΕΣΑμεΑ στο Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Ι. Λυμβαίος  

ΕΣΑμεΑ

Φορείς-μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ


Print
795
«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3
ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙  ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

Οι ΣΥΔ δεν αφαιρούν τίποτα από κανέναν. Δεν στερούν χώρους, δεν επιβαρύνουν γειτονιές, δεν διαταράσσουν ισορροπίες. Αντιθέτως, προσθέτουν αξία, καλλιεργούν ενσυναίσθηση και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή. Είναι κατοικίες ζωής, ένας άλλος τρόπος να νοηθεί η κοινωνία: ανοιχτή, δίκαιη, συμπεριληπτική.

Read more
456789
10

ΣΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας proimi.eetaa.gr από τις 14 Νοεμβρίου 2025 (08:00 π.μ.) έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025 (11:59 μ.μ.), από γονείς ή πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα ή και την επιμέλεια, αναδόχους και επαγγελματίες ανάδοχους γονείς ή νόμιμους εκπροσώπους βρεφών και παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές, ή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών. Η Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ., αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της πρώιμης παιδικής παρέμβασης στην ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών με αναπηρία, στην ενδυνάμωση των οικογενειών τους και στη διαμόρφωση συνθηκών ισότιμης συμμετοχής και κοινωνικής ένταξης, καλεί τα σωματεία–μέλη της να ενημερώσουν τους γονείς και τις οικογένειες που πληρούν τις προϋποθέσεις, προκειμένου να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα.

Read more
1112

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕΕΕΚ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ θεωρεί ότι η λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να επαναπροσδιοριστεί με βάση τις αρχές της προσβασιμότητας και της προσαρμογής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ευελιξίας, όπως αυτές προβλέπονται τόσο από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή (ν.3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), όσο και από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), η οποία επιβάλλει τη λήψη εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ουσιαστική ισότητα και η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς.

Read more
1314

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΔΕΛΦΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

Read more
1516
17181920

20ή ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Read more
212223
24252627282930
1234567
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top