Ανακοινώσεις

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ & ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019-2020 ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΜΕΑΕ Β' ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



  ΠΡΟΣ:    Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Ν.Κεραμέως

                

      ΚΟΙΝ:   - Υπουργός Επικρατείας, κ. Γ. Γεραπετρίτης

                      - Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Σ.Ζαχαράκη

                                 - ΕΣΑμεΑ

                                 - Φορείς – Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

 

ΘΕΜΑ: «Αποσαφήνιση προθέσεων και ενεργειών του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με το ζήτημα / αίτημα της μετάθεσης της καταληκτικής ημερομηνίας του διδακτικού έτους 2019-2020 για τις ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»   

 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ) αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος που εκπροσωπεί τα Άτομα με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Σύνδρομο Down, Εγκεφαλική Παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων - Κηδεμόνων στην ελληνική επικράτεια και έχει ως αποστολή τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους.

Με το υπ’ αριθμ.πρωτ.: 273/26.05.2020 έγγραφό της, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ απευθύνθηκε σε εσάς, εκτιμώντας την καταλληλότητα της χρονικής στιγμής για την έγκαιρη παρέμβασή σας, καθώς και τη σοβαρότητα του ζητήματος για την αποτροπή διακρίσεων αλλά και δυνητικών δυσμενών επιπτώσεων για τους/τις μαθητές με αναπηρία που φοιτούν στις ΣΜΕΑΕ της  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και που από τις αρχές του μήνα επέστρεψαν στα σχολικά περιβάλλοντα, με συγκριτικά σημαντική καθυστέρηση έναντι του υπόλοιπου μαθητικού πληθυσμού της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Αναφερθήκαμε στους λόγους που καθιστούν, όχι απλώς επιθυμητή, αλλά απολύτως ουσιαστική και απαραίτητη για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία και τις οικογένειές τους την ενιαία μεταχείρισή τους στο πλαίσιο των σχολικών τους υποχρεώσεων και της ισότιμης συμμετοχής τους στις διαδικασίες του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, με σύστοιχο τρόπο προς τις προβλέψεις που ισχύουν για τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες και, λόγω αυτού, αιτηθήκαμε να μετατεθεί η ημερομηνία λήξης του διδακτικού έτους 2019-2020 για τις ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – κυρίως για την κατώτερη δευτεροβάθμια, Ειδικά Γυμνάσια και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.- κατ’ αντιστοιχία του χρόνου επανέναρξης της λειτουργίας τους και έως τις 26/06/2020, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Περίπου δέκα ημέρες μετά, με τα χρονικά περιθώρια να έχουν σημαντικά συρρικνωθεί, αφού η καταληκτική ημερομηνία του διδακτικού έτους για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παραμένει η επόμενη Παρασκευή, 12/06/2020, η Ομοσπονδία αποδέχεται τη δικαιολογημένα εντεινόμενη ανησυχία και ανασφάλεια πλήθους γονέων και κηδεμόνων, τα παιδιά των οποίων φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) για το τι μέλλει γενέσθαι.

Εκ των πραγμάτων, η εκ περιτροπής προσέλευση των ανωτέρω μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες, λόγω της εξακολούθησης συνδρομής της ανάγκης για την προστασία της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία οποιασδήποτε απόφασης ή/και ενημέρωσης για τις προθέσεις και τον προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διδακτικού έτους, θα οδηγήσει στον απολογισμό των 5 – 6 ημερών (!) συμμετοχής τους στα μαθήματα της συμβατικής εκπαίδευσης.

 

Κυρία Υπουργέ,

Θεωρώντας αυτονόητο ότι οι παλινδρομήσεις σε γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο και επίπεδο δεξιοτήτων που προέκυψαν από την αναστολή λειτουργίας των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών για τον μαθητικό πληθυσμό με αναπηρία, δεν αντισταθμίζονται επαρκώς με τη σύντμηση του χρόνου συμμετοχής τους στη συμβατική εκπαίδευση, αιτούμαστε εκ νέου όπως εξεταστεί το αίτημά μας για την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διδακτικού έτους για τις ΣΜΕΑΕ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έως τις 26 Ιουνίου 2020 και ενημερωθεί η Ομοσπονδία μας για τις προθέσεις, τον προγραμματισμό και τις ενέργειες του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς την κατεύθυνση αυτή.

Σε αναμονή της ανταπόκρισής σας στο απόλυτα δίκαιο, κοινωνικά και ηθικά, αίτημά μας. 

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,

                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

                                          ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

  





Print
1302
«Μάιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΙΣΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΑΠΕΡ

Η χρήση της αναπηρίας ως εργαλείο χλευασμού και ταυτόχρονα ως αντικείμενο σεξουαλικής υποτίμησης δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Πρόκειται για λόγο που τροφοδοτεί τη βία, τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Για τα παιδιά μας, που φοιτούν σε ειδικά ή γενικά σχολεία, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν είναι απλώς προσβλητικό – είναι απειλή.

Read more
34
56789
THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ,  "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ, "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

Κι αν κάθε μητέρα είναι ένας κόσμος, η μητέρα του παιδιού με αναπηρία είναι ο κόσμος που επιμένει να φωτίζει το αύριο. Είναι εκείνη που αγωνίζεται αθόρυβα, ακατάπαυστα, καθημερινά. Που γνωρίζει ότι η ζωή της θα της δώσει λιγότερα διαλείμματα και περισσότερες μάχες. Που υπερασπίζεται δικαιώματα, αγωνίζεται να γκρεμίσει στερεότυπα, να σταθεί όρθια για να στηρίξει. Κι όμως, δεν παύει να ονειρεύεται, να ελπίζει, να διεκδικεί, να χτίζει — έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο συμπεριληπτικό, πιο δίκαιο.

Read more
1011
1213

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ, ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΜΗ ΟΡΑΤΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η σύνταξη και καθιέρωση συγκεκριμένων πρωτοκόλλων διαδικασιών για την υποδοχή, φροντίδα και διαχείριση των ατόμων με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, καθώς και η κατάρτιση οδηγιών συμπεριφοράς για το προσωπικό, αποτελούν ελάχιστη και ουσιώδη προϋπόθεση για την υλοποίηση της αρχής της ισότητας στην πράξη. Εξίσου επιβεβλημένη είναι η δημιουργία ειδικών κλινών (έστω και περιορισμένου αριθμού) και δωματίων ησυχίας ή αποφόρτισης σε κάθε κλινική δημόσιου νοσοκομείου, καθώς και τουλάχιστον μίας κλίνης σε κάθε Μ.Ε.Θ. ή Μ.Α.Φ., ώστε να εξασφαλίζεται φιλικό και ασφαλές περιβάλλον, κατάλληλο για προσαρμοσμένη νοσηλεία για τα άτομα που βιώνουν υπερδιέγερση ή έντονο άγχος. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά θεσμική υποχρέωση, σύμφωνα με τις ρητές προβλέψεις του άρθρου 25 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της κυρωτικής νομοθεσίας (ν.4074/2012), ως προς την υποχρέωση εξασφάλισης «υπηρεσιών υγείας προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους».

Read more
141516

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟNΙΑΣ 2025-2026

Ασφαλώς, η περίπτωση αυτή ούτε εξαίρεση συνιστά, ούτε μεμονωμένο περιστατικό, αλλά συμπύκνωση μιας πτυχής της δυσλειτουργίας που πλήττει οριζόντια δεκάδες σχολικές μονάδες και του μαθητικού τους δυναμικού πανελλαδικά, και αντανάκλαση των εντεινόμενων αδυναμιών και αντιφάσεων που χαρακτηρίζουν πλέον τη λειτουργία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Read more
1718
19202122232425
2627282930311
2345678
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top