Ανακοινώσεις

ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑμεΑ



ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

                 κα Σ. Ζαχαράκη

ΚΟΙΝ.: -Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως

             -Δ/ντή Δ/νσης Ειδικής Αγωγής & Εκπ/σης, κ. Π. Κασσιανό

             -ΕΣΑμεΑ

             -Φορείς-μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

ΘΕΜΑ: «Αίτημα για ορισμό συνάντησης με την ΠΟΣΓΚΑμεΑ, με σκοπό την παράθεση σοβαρών προβλημάτων που αφορούν σε εκπαιδευτικά θέματα των ΑμεΑ»

Αξιότιμη Κυρία Υφυπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας για τη λειτουργεία της φετινής σχολικής χρονιάς και εάν έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες από πλευράς Υπουργείου (όπως ήδη σας είχαμε επισημάνει και στο υπ’αρ. 1019/8-8-2019 έγγραφό μας), προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία όλων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), Τμημάτων Ένταξης, καθώς και ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης, για το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία σε ποιοτική και ισότιμη εκπαίδευση τόσο στην προσχολική όσο και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση.

Από επικοινωνία της Ομοσπονδίας μας με φορείς μέλη της ανά την Ελλάδα, διαπιστώσαμε ότι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης, είναι πραγματικά ελάχιστες. Όμως, παρά τις πιστώσεις που διατέθηκαν προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα για προσλήψεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και προσωπικού στελέχωσης των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), πληροφορηθήκαμε ότι το 25%, περίπου, των πιστώσεων δεν αποδόθηκαν, υπάρχουν κενά σε ΕΕΠ και ΕΒΠ και για το λόγο αυτό θα θέλαμε να μας κάνετε γνωστό με ποιο τρόπο και πότε θα διατεθεί το εν λόγω ποσοστό, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων δομών εκπαίδευσης για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Επιπρόσθετα, τονίζουμε ότι, υπάρχει έντονος προβληματισμός για την καθυστέρηση στη διαδικασία πρόσληψης των 4.500 προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, συνεπώς θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την άμεση επίσπευση των σχετικών διαδικασιών.

Κυρία Υφυπουργέ,

Η εκπαίδευση αποτελεί ένα θεμελιώδες δικαίωμα, καθώς είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την εκπλήρωση πολλών άλλων δικαιωμάτων του ανθρώπου, αλλά ιδιαίτερα για τα Άτομα με Αναπηρία ασκεί καθοριστικό ρόλο στην αυτονομία και την ανεξαρτησία τους, στο δικαίωμά τους στην εργασία και στη δυνατότητά τους να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια.

Παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας επί των ανωτέρων και αναμένουμε να μας ορίσετε συνάντηση, προκειμένου να σας παραθέσουμε τις θέσεις, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις της Ομοσπονδίας μας για το κεφαλαιώδες ζήτημα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία.

 

                                                                         Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                            

                                          

                                           ΙΩΑΝΝΗΣ  ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ                   ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

 

Print
1025
«Μάιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΙΣΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΑΠΕΡ

Η χρήση της αναπηρίας ως εργαλείο χλευασμού και ταυτόχρονα ως αντικείμενο σεξουαλικής υποτίμησης δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Πρόκειται για λόγο που τροφοδοτεί τη βία, τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Για τα παιδιά μας, που φοιτούν σε ειδικά ή γενικά σχολεία, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν είναι απλώς προσβλητικό – είναι απειλή.

Read more
34
56789
THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ,  "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ, "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

Κι αν κάθε μητέρα είναι ένας κόσμος, η μητέρα του παιδιού με αναπηρία είναι ο κόσμος που επιμένει να φωτίζει το αύριο. Είναι εκείνη που αγωνίζεται αθόρυβα, ακατάπαυστα, καθημερινά. Που γνωρίζει ότι η ζωή της θα της δώσει λιγότερα διαλείμματα και περισσότερες μάχες. Που υπερασπίζεται δικαιώματα, αγωνίζεται να γκρεμίσει στερεότυπα, να σταθεί όρθια για να στηρίξει. Κι όμως, δεν παύει να ονειρεύεται, να ελπίζει, να διεκδικεί, να χτίζει — έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο συμπεριληπτικό, πιο δίκαιο.

Read more
1011
1213

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ, ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΜΗ ΟΡΑΤΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η σύνταξη και καθιέρωση συγκεκριμένων πρωτοκόλλων διαδικασιών για την υποδοχή, φροντίδα και διαχείριση των ατόμων με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, καθώς και η κατάρτιση οδηγιών συμπεριφοράς για το προσωπικό, αποτελούν ελάχιστη και ουσιώδη προϋπόθεση για την υλοποίηση της αρχής της ισότητας στην πράξη. Εξίσου επιβεβλημένη είναι η δημιουργία ειδικών κλινών (έστω και περιορισμένου αριθμού) και δωματίων ησυχίας ή αποφόρτισης σε κάθε κλινική δημόσιου νοσοκομείου, καθώς και τουλάχιστον μίας κλίνης σε κάθε Μ.Ε.Θ. ή Μ.Α.Φ., ώστε να εξασφαλίζεται φιλικό και ασφαλές περιβάλλον, κατάλληλο για προσαρμοσμένη νοσηλεία για τα άτομα που βιώνουν υπερδιέγερση ή έντονο άγχος. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά θεσμική υποχρέωση, σύμφωνα με τις ρητές προβλέψεις του άρθρου 25 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της κυρωτικής νομοθεσίας (ν.4074/2012), ως προς την υποχρέωση εξασφάλισης «υπηρεσιών υγείας προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους».

Read more
141516

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟNΙΑΣ 2025-2026

Ασφαλώς, η περίπτωση αυτή ούτε εξαίρεση συνιστά, ούτε μεμονωμένο περιστατικό, αλλά συμπύκνωση μιας πτυχής της δυσλειτουργίας που πλήττει οριζόντια δεκάδες σχολικές μονάδες και του μαθητικού τους δυναμικού πανελλαδικά, και αντανάκλαση των εντεινόμενων αδυναμιών και αντιφάσεων που χαρακτηρίζουν πλέον τη λειτουργία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Read more
1718
19202122232425
2627282930311
2345678
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top