Ανακοινώσεις

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑμεΑ



ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

                κα Ν. Κεραμέως

 

ΚΟΙΝ.: -Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Σ. Ζαχαράκη

             -ΕΣΑμεΑ

             -Φορείς-μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

 

ΘΕΜΑ: «  Επισημάνσεις ΠΟΣΓΚΑμεΑ για την νέα σχολική χρονιά των μαθητών με αναπηρία και αίτημα για ορισμό συνάντησης, με σκοπό την παράθεση σοβαρών προβλημάτων που αφορούν σε εκπαιδευτικά θέματα των ΑμεΑ»

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), εκπροσωπεί σε πανελλαδικό επίπεδο τα άτομα με Αυτισμό, Νοητική Αναπηρία, Σύνδρομο Down και ανήλικα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες, Εγκεφαλική Παράλυση, καθώς και ανήλικα άτομα με κάθε μορφής βαριά αναπηρία, μέσω 200 και πλέον συλλόγων μελών της που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την Ελλάδα και έχουν μέλη τους χιλιάδες οικογένειες με τις προαναφερθείσες αναπηρίες.

Με την παρούσα θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια για την ανάληψη των καθηκόντων σας και να δεχτείτε τις ευχές της Ομοσπονδίας μας και των Φορέων-μελών της για καλή επιτυχία στο έργο σας, αλλά και για μια δημιουργική συνεργασία με το οργανωμένο αναπηρικό κίνημα της χώρας προς όφελος των ατόμων με βαριές αναπηρίες και των οικογενειών τους.

Λυπούμαστε κα Υπουργέ που μαζί με τη συγχαρητήρια επιστολή μας για την ανάληψη των καθηκόντων σας πρέπει να σας επισημάνουμε -όπως πράττουμε κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια, έγκαιρα και πριν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά- τα προβλήματα, τις παθογένειες, τις ελλείψεις και τις αδυναμίες του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος των παιδιών μας-ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες. Αγωνιζόμαστε με μοναδικό στόχο να εξασφαλιστεί για τα παιδιά μας ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα τους διασφαλίζει το δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, δικαίωμα συνταγματικά κατοχυρωμένο, το οποίο προβλέπεται και στη Διεθνή Σύμβαση των Ατόμων με Αναπηρία.

Επισημαίνουμε ότι κάθε χρόνο οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με κάθε είδους δυσκολία και επειδή επιθυμία όλων είναι για τη φετινή χρονιά να μην είναι μια ακόμη χρονιά που το κουδούνι του σχολείου δεν θα χτυπήσει την ίδια ημέρα για τους μαθητές με αναπηρία με τους μαθητές χωρίς αναπηρία, λόγω:

 

· της υποχρηματοδότησης της ειδικής εκπαίδευσης,

· της υποστελέχωσης των ΣΜΕΑΕ-Τμημάτων Ένταξης-Παράλληλης Στήριξης, τόσο σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και σε ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (δομές για τις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η αξιολόγηση και ο επανασχεδιασμός τους),

· της παντελούς έλλειψης δομών πρώιμης παρέμβασης-εκπαίδευσης,

· του ανεπαρκούς και προβληματικού συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία, της μη ύπαρξης αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης των ΑμεΑ,

· της ανεπάρκειας και της ακαταλληλότητας κτιριακών υποδομών σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης για τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία και της έλλειψης εποπτικού υλικού και υλικοτεχνικής υποδομής στις μονάδες αυτές.

 

Δεδομένου επίσης ότι:

1. το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση ΟΛΩΝ των Ελλήνων Πολιτών, ανεξαρτήτως σωματικής κατάστασης, θρησκείας κλπ, είναι υπεύθυνη η Ελληνική Πολιτεία να το διασφαλίζει για ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τους μαθητές της Γενικής και της Ειδικής Εκπαίδευσης,

2. η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ που η χώρα μας κύρωσε με το Ν. 4074/2012, αναφέρει ότι «…τα κράτη-μέλη πρέπει να λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ανεμπόδιστη πρόσβαση των ΑμεΑ στην εκπαίδευση…»

Παρακαλούμε πολύ για την προσωπική σας παρέμβαση για την άμεση και επαρκή στελέχωση με εκπαιδευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό, την υλικοτεχνική υποδομή, τους εκπαιδευτικούς Π.Σ. και Τ.Ε. στη Γενική Εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρίες, του συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρίες, την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των νέων δομών των ΚΕΣΥ και ΠΕΚΕΣ (μετά την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ), ώστε εν τέλει τα παιδιά μας-μαθητές με αναπηρίες την Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη 2019 να μπορέσουν να μπουν στις τάξεις τους για τη νέα σχολική χρονιά.

 

Κυρία Υπουργέ,

Το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας και ο τρόπος, τα μέσα και τα μέτρα που λαμβάνονται για τα άτομα με αναπηρία δείχνουν και την ποιότητα του πολιτισμού της χώρας και δυστυχώς η παρούσα κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο τομέα δεν τιμά ούτε την Ιστορία μας, ούτε το παρόν μας, ούτε και το μέλλον μας.

Αναμένουμε την άμεση και προσωπική σας παρέμβαση επί των ανωτέρω και τονίζουμε ότι είναι απαραίτητο η Ελληνική Πολιτεία να αφουγκραστεί τις θέσεις, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τόσο της Ομοσπονδίας μας, όσο και του Εθνικού Αναπηρικού Κινήματος, για ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και αποδοτικό δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης για τα άτομα με αναπηρία στη χώρα μας, το οποίο θα στοχεύει στη συμπεριληπτική εκπαίδευση, σε «Ένα σχολείο για όλους», διότι αυτά τα άτομα πρέπει να απολαμβάνουν το αγαθό της δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης ως ισότιμοι Έλληνες Πολίτες, όπως το Σύνταγμα, οι Νόμοι του Κράτους και η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ ορίζουν.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο σας και αναμένουμε να μας ορίσετε συνάντηση, προκειμένου να σας παραθέσουμε τις θέσεις και τις προτεινόμενες λύσεις της Ομοσπονδίας μας για το σοβαρό ζήτημα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία.

 

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

                                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                            

                                             

 

                                                    ΙΩΑΝΝΗΣ  ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ                 ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

Print
1150
«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3
ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙  ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: "ΟΙ ΣΤΕΓΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ∙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ"

Οι ΣΥΔ δεν αφαιρούν τίποτα από κανέναν. Δεν στερούν χώρους, δεν επιβαρύνουν γειτονιές, δεν διαταράσσουν ισορροπίες. Αντιθέτως, προσθέτουν αξία, καλλιεργούν ενσυναίσθηση και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή. Είναι κατοικίες ζωής, ένας άλλος τρόπος να νοηθεί η κοινωνία: ανοιχτή, δίκαιη, συμπεριληπτική.

Read more
456789
10

ΣΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας proimi.eetaa.gr από τις 14 Νοεμβρίου 2025 (08:00 π.μ.) έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025 (11:59 μ.μ.), από γονείς ή πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα ή και την επιμέλεια, αναδόχους και επαγγελματίες ανάδοχους γονείς ή νόμιμους εκπροσώπους βρεφών και παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, με αναπηρία ή αναπτυξιακές διαταραχές, ή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης αναπτυξιακών διαταραχών. Η Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ., αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της πρώιμης παιδικής παρέμβασης στην ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών με αναπηρία, στην ενδυνάμωση των οικογενειών τους και στη διαμόρφωση συνθηκών ισότιμης συμμετοχής και κοινωνικής ένταξης, καλεί τα σωματεία–μέλη της να ενημερώσουν τους γονείς και τις οικογένειες που πληρούν τις προϋποθέσεις, προκειμένου να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα.

Read more
1112

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕΕΕΚ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ θεωρεί ότι η λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να επαναπροσδιοριστεί με βάση τις αρχές της προσβασιμότητας και της προσαρμογής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ευελιξίας, όπως αυτές προβλέπονται τόσο από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή (ν.3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), όσο και από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), η οποία επιβάλλει τη λήψη εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ουσιαστική ισότητα και η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς.

Read more
1314

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΔΕΛΦΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

Read more
1516
17181920

20ή ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Read more
212223
24252627282930
1234567
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top