Ανακοινώσεις

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑμεΑ



ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

                κα Ν. Κεραμέως

 

ΚΟΙΝ.: -Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Σ. Ζαχαράκη

             -ΕΣΑμεΑ

             -Φορείς-μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

 

ΘΕΜΑ: «  Επισημάνσεις ΠΟΣΓΚΑμεΑ για την νέα σχολική χρονιά των μαθητών με αναπηρία και αίτημα για ορισμό συνάντησης, με σκοπό την παράθεση σοβαρών προβλημάτων που αφορούν σε εκπαιδευτικά θέματα των ΑμεΑ»

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), εκπροσωπεί σε πανελλαδικό επίπεδο τα άτομα με Αυτισμό, Νοητική Αναπηρία, Σύνδρομο Down και ανήλικα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες, Εγκεφαλική Παράλυση, καθώς και ανήλικα άτομα με κάθε μορφής βαριά αναπηρία, μέσω 200 και πλέον συλλόγων μελών της που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την Ελλάδα και έχουν μέλη τους χιλιάδες οικογένειες με τις προαναφερθείσες αναπηρίες.

Με την παρούσα θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια για την ανάληψη των καθηκόντων σας και να δεχτείτε τις ευχές της Ομοσπονδίας μας και των Φορέων-μελών της για καλή επιτυχία στο έργο σας, αλλά και για μια δημιουργική συνεργασία με το οργανωμένο αναπηρικό κίνημα της χώρας προς όφελος των ατόμων με βαριές αναπηρίες και των οικογενειών τους.

Λυπούμαστε κα Υπουργέ που μαζί με τη συγχαρητήρια επιστολή μας για την ανάληψη των καθηκόντων σας πρέπει να σας επισημάνουμε -όπως πράττουμε κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια, έγκαιρα και πριν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά- τα προβλήματα, τις παθογένειες, τις ελλείψεις και τις αδυναμίες του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος των παιδιών μας-ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες. Αγωνιζόμαστε με μοναδικό στόχο να εξασφαλιστεί για τα παιδιά μας ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα τους διασφαλίζει το δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, δικαίωμα συνταγματικά κατοχυρωμένο, το οποίο προβλέπεται και στη Διεθνή Σύμβαση των Ατόμων με Αναπηρία.

Επισημαίνουμε ότι κάθε χρόνο οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με κάθε είδους δυσκολία και επειδή επιθυμία όλων είναι για τη φετινή χρονιά να μην είναι μια ακόμη χρονιά που το κουδούνι του σχολείου δεν θα χτυπήσει την ίδια ημέρα για τους μαθητές με αναπηρία με τους μαθητές χωρίς αναπηρία, λόγω:

 

· της υποχρηματοδότησης της ειδικής εκπαίδευσης,

· της υποστελέχωσης των ΣΜΕΑΕ-Τμημάτων Ένταξης-Παράλληλης Στήριξης, τόσο σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και σε ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (δομές για τις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η αξιολόγηση και ο επανασχεδιασμός τους),

· της παντελούς έλλειψης δομών πρώιμης παρέμβασης-εκπαίδευσης,

· του ανεπαρκούς και προβληματικού συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία, της μη ύπαρξης αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης των ΑμεΑ,

· της ανεπάρκειας και της ακαταλληλότητας κτιριακών υποδομών σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης για τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία και της έλλειψης εποπτικού υλικού και υλικοτεχνικής υποδομής στις μονάδες αυτές.

 

Δεδομένου επίσης ότι:

1. το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση ΟΛΩΝ των Ελλήνων Πολιτών, ανεξαρτήτως σωματικής κατάστασης, θρησκείας κλπ, είναι υπεύθυνη η Ελληνική Πολιτεία να το διασφαλίζει για ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τους μαθητές της Γενικής και της Ειδικής Εκπαίδευσης,

2. η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ που η χώρα μας κύρωσε με το Ν. 4074/2012, αναφέρει ότι «…τα κράτη-μέλη πρέπει να λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ανεμπόδιστη πρόσβαση των ΑμεΑ στην εκπαίδευση…»

Παρακαλούμε πολύ για την προσωπική σας παρέμβαση για την άμεση και επαρκή στελέχωση με εκπαιδευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό, την υλικοτεχνική υποδομή, τους εκπαιδευτικούς Π.Σ. και Τ.Ε. στη Γενική Εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρίες, του συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρίες, την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των νέων δομών των ΚΕΣΥ και ΠΕΚΕΣ (μετά την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ), ώστε εν τέλει τα παιδιά μας-μαθητές με αναπηρίες την Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη 2019 να μπορέσουν να μπουν στις τάξεις τους για τη νέα σχολική χρονιά.

 

Κυρία Υπουργέ,

Το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας και ο τρόπος, τα μέσα και τα μέτρα που λαμβάνονται για τα άτομα με αναπηρία δείχνουν και την ποιότητα του πολιτισμού της χώρας και δυστυχώς η παρούσα κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο τομέα δεν τιμά ούτε την Ιστορία μας, ούτε το παρόν μας, ούτε και το μέλλον μας.

Αναμένουμε την άμεση και προσωπική σας παρέμβαση επί των ανωτέρω και τονίζουμε ότι είναι απαραίτητο η Ελληνική Πολιτεία να αφουγκραστεί τις θέσεις, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τόσο της Ομοσπονδίας μας, όσο και του Εθνικού Αναπηρικού Κινήματος, για ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και αποδοτικό δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης για τα άτομα με αναπηρία στη χώρα μας, το οποίο θα στοχεύει στη συμπεριληπτική εκπαίδευση, σε «Ένα σχολείο για όλους», διότι αυτά τα άτομα πρέπει να απολαμβάνουν το αγαθό της δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης ως ισότιμοι Έλληνες Πολίτες, όπως το Σύνταγμα, οι Νόμοι του Κράτους και η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ ορίζουν.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο σας και αναμένουμε να μας ορίσετε συνάντηση, προκειμένου να σας παραθέσουμε τις θέσεις και τις προτεινόμενες λύσεις της Ομοσπονδίας μας για το σοβαρό ζήτημα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία.

 

Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

                                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                            

                                             

 

                                                    ΙΩΑΝΝΗΣ  ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ                 ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ

Print
1121
«Μάιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΙΣΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΑΠΕΡ

Η χρήση της αναπηρίας ως εργαλείο χλευασμού και ταυτόχρονα ως αντικείμενο σεξουαλικής υποτίμησης δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Πρόκειται για λόγο που τροφοδοτεί τη βία, τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Για τα παιδιά μας, που φοιτούν σε ειδικά ή γενικά σχολεία, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν είναι απλώς προσβλητικό – είναι απειλή.

Read more
34
56789
THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ,  "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ, "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

Κι αν κάθε μητέρα είναι ένας κόσμος, η μητέρα του παιδιού με αναπηρία είναι ο κόσμος που επιμένει να φωτίζει το αύριο. Είναι εκείνη που αγωνίζεται αθόρυβα, ακατάπαυστα, καθημερινά. Που γνωρίζει ότι η ζωή της θα της δώσει λιγότερα διαλείμματα και περισσότερες μάχες. Που υπερασπίζεται δικαιώματα, αγωνίζεται να γκρεμίσει στερεότυπα, να σταθεί όρθια για να στηρίξει. Κι όμως, δεν παύει να ονειρεύεται, να ελπίζει, να διεκδικεί, να χτίζει — έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο συμπεριληπτικό, πιο δίκαιο.

Read more
1011
1213

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ, ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΜΗ ΟΡΑΤΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η σύνταξη και καθιέρωση συγκεκριμένων πρωτοκόλλων διαδικασιών για την υποδοχή, φροντίδα και διαχείριση των ατόμων με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, καθώς και η κατάρτιση οδηγιών συμπεριφοράς για το προσωπικό, αποτελούν ελάχιστη και ουσιώδη προϋπόθεση για την υλοποίηση της αρχής της ισότητας στην πράξη. Εξίσου επιβεβλημένη είναι η δημιουργία ειδικών κλινών (έστω και περιορισμένου αριθμού) και δωματίων ησυχίας ή αποφόρτισης σε κάθε κλινική δημόσιου νοσοκομείου, καθώς και τουλάχιστον μίας κλίνης σε κάθε Μ.Ε.Θ. ή Μ.Α.Φ., ώστε να εξασφαλίζεται φιλικό και ασφαλές περιβάλλον, κατάλληλο για προσαρμοσμένη νοσηλεία για τα άτομα που βιώνουν υπερδιέγερση ή έντονο άγχος. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά θεσμική υποχρέωση, σύμφωνα με τις ρητές προβλέψεις του άρθρου 25 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της κυρωτικής νομοθεσίας (ν.4074/2012), ως προς την υποχρέωση εξασφάλισης «υπηρεσιών υγείας προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους».

Read more
141516

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟNΙΑΣ 2025-2026

Ασφαλώς, η περίπτωση αυτή ούτε εξαίρεση συνιστά, ούτε μεμονωμένο περιστατικό, αλλά συμπύκνωση μιας πτυχής της δυσλειτουργίας που πλήττει οριζόντια δεκάδες σχολικές μονάδες και του μαθητικού τους δυναμικού πανελλαδικά, και αντανάκλαση των εντεινόμενων αδυναμιών και αντιφάσεων που χαρακτηρίζουν πλέον τη λειτουργία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Read more
1718
19202122232425
2627282930311
2345678
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top