Ανακοινώσεις

ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΚΕΝΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ



ΠΡΟΣ: -Υφυπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κα Μ. Τζούφη

ΚΟΙΝ.: -Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κ. Γαβρόγλου

              - Δ/ντή Δ/νσης Ειδικής Αγωγής , κ. Π. Κασσιανό

              - ΕΣΑμεΑ

              -Φορείς- Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ   

                            

ΘΕΜΑ: «Άμεση κάλυψη κενών αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε ΔΙΔΕ Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης »

Κυρία Υφυπουργέ,

Παρά το ότι το σχολικό έτος 2018-2019 ξεκίνησε στις 11 Σεπτεμβρίου με έναν σημαντικό αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π σε σχολικές μονάδες κυρίως Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης, εντούτοις έχουμε γίνει αποδέκτες έντονων διαμαρτυριών από γονείς και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για το γεγονός ότι σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια που είναι στην αρμοδιότητα των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλονίκης και Πειραιά δεν δηλώθηκαν, με ευθύνη των Προϊσταμένων των ΔΙΔΕ, κενά σε σχολικές μονάδες που φοιτούν μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός σχολείων μέχρι και σήμερα (15 μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων) να μην μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, να λειτουργούν με μειωμένα ωράρια (τρίωρα και τετράωρα) με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία, αλλά και για τις ανάγκες τους, τον προγραμματισμό των οικογενειών τους, καθώς επίσης και την εύρυθμη λειτουργία των Δημόσιων Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φοιτούν μαθητές με αναπηρία.

Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα στο δύο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και στο ένα Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Πειραιά, όπου καμιά ειδικότητα από εκείνες που μέχρι πέρυσι καλύπτονταν από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και είναι απολύτως απαραίτητες για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες (όπως προβλέπεται και από το πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας), φέτος δεν έχει τοποθετηθεί.

Κυρία Υφυπουργέ,

Δεδομένης της αρμοδιότητας σας, αλλά και της ιδιαίτερης γνώσης, εμπειρίας, αλλά και της ευαισθησίας σας για θέματα που αφορούν τα παιδιά μας-άτομα με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες γεγονός που σας καθιστά γνώστη της σπουδαιότητας και αναγκαιότητας αλλά και του δικαιώματος των παιδιών μας στην εκπαίδευση, ζητούμε να επιληφθείτε προσωπικά για την άμεση κάλυψη των αναγκών σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (τόσο στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, όσο και στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια, αλλά και στην Παράλληλη Στήριξη μαθητών με αναπηρίες σε Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης), Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. τόσο στη ΔΙΔΕ Πειραιά, όσο και στις ΔΙΔΕ Θεσσαλονίκης και Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, ώστε να μπορέσουν να  λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία και οι μαθητές με αναπηρία να μετέχουν απρόσκοπτα στο αγαθό της εκπαίδευσης.

Κυρία Υφυπουργέ,

Είναι αδιανόητο μετά από τόσους αγώνες του Αναπηρικού Κινήματος και των γονέων των ατόμων με αναπηρία, για το δικαίωμα των παιδιών μας στην εκπαίδευση αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλετε, να υπάρχουν υπηρεσιακοί παράγοντες (Διευθυντές Εκπαίδευσης) οι οποίοι δεν δηλώνουν κενά σε ειδικότητες και θεωρούν ότι τα παιδιά μας-μαθητές με αναπηρίες «θα βολευτούν» με κάποιες ώρες διδασκαλίας από μικρό αριθμό ειδικοτήτων της Γενικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι αδιαμφισβήτητα διαθέτουν την επιστημονική επάρκεια αλλά δεν διαθέτουν όμως την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση, αλλά και δεν επαρκούν ως πλήθος για να καλυφθούν οι υπαρκτές ανάγκες.

Η μόνη λύση για να μην παρουσιάζονται αυτές οι ελλείψεις είναι οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την εκπαίδευση των παιδιών μας-μαθητών με αναπηρίες, που αποτελεί πάγια και διαρκή διεκδίκηση και θέση του Αναπηρικού Κινήματος.

Αναμένουμε την άμεση  και θετική ανταπόκριση σας για τη διευθέτηση του ανωτέρου προβλήματος και την ενημέρωση της ΠΟΣΓΚΑμεΑ  επ’αυτού.

Ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων.

 


Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,   

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                           

 

            ΙΩΑΝΝΗΣ  ΛΥΜΒΑΙΟΣ                   ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 

Print
1206
«Μάιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΙΣΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΑΠΕΡ

Η χρήση της αναπηρίας ως εργαλείο χλευασμού και ταυτόχρονα ως αντικείμενο σεξουαλικής υποτίμησης δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Πρόκειται για λόγο που τροφοδοτεί τη βία, τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Για τα παιδιά μας, που φοιτούν σε ειδικά ή γενικά σχολεία, τέτοιου είδους περιεχόμενο δεν είναι απλώς προσβλητικό – είναι απειλή.

Read more
34
56789
THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ,  "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

THN ΚΥΡΙΑΚΗ, 11 ΜΑΙΟΥ, "ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ - ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ"

Κι αν κάθε μητέρα είναι ένας κόσμος, η μητέρα του παιδιού με αναπηρία είναι ο κόσμος που επιμένει να φωτίζει το αύριο. Είναι εκείνη που αγωνίζεται αθόρυβα, ακατάπαυστα, καθημερινά. Που γνωρίζει ότι η ζωή της θα της δώσει λιγότερα διαλείμματα και περισσότερες μάχες. Που υπερασπίζεται δικαιώματα, αγωνίζεται να γκρεμίσει στερεότυπα, να σταθεί όρθια για να στηρίξει. Κι όμως, δεν παύει να ονειρεύεται, να ελπίζει, να διεκδικεί, να χτίζει — έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο συμπεριληπτικό, πιο δίκαιο.

Read more
1011
1213

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ, ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΜΗ ΟΡΑΤΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η σύνταξη και καθιέρωση συγκεκριμένων πρωτοκόλλων διαδικασιών για την υποδοχή, φροντίδα και διαχείριση των ατόμων με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, καθώς και η κατάρτιση οδηγιών συμπεριφοράς για το προσωπικό, αποτελούν ελάχιστη και ουσιώδη προϋπόθεση για την υλοποίηση της αρχής της ισότητας στην πράξη. Εξίσου επιβεβλημένη είναι η δημιουργία ειδικών κλινών (έστω και περιορισμένου αριθμού) και δωματίων ησυχίας ή αποφόρτισης σε κάθε κλινική δημόσιου νοσοκομείου, καθώς και τουλάχιστον μίας κλίνης σε κάθε Μ.Ε.Θ. ή Μ.Α.Φ., ώστε να εξασφαλίζεται φιλικό και ασφαλές περιβάλλον, κατάλληλο για προσαρμοσμένη νοσηλεία για τα άτομα που βιώνουν υπερδιέγερση ή έντονο άγχος. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά θεσμική υποχρέωση, σύμφωνα με τις ρητές προβλέψεις του άρθρου 25 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και της κυρωτικής νομοθεσίας (ν.4074/2012), ως προς την υποχρέωση εξασφάλισης «υπηρεσιών υγείας προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους».

Read more
141516

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟNΙΑΣ 2025-2026

Ασφαλώς, η περίπτωση αυτή ούτε εξαίρεση συνιστά, ούτε μεμονωμένο περιστατικό, αλλά συμπύκνωση μιας πτυχής της δυσλειτουργίας που πλήττει οριζόντια δεκάδες σχολικές μονάδες και του μαθητικού τους δυναμικού πανελλαδικά, και αντανάκλαση των εντεινόμενων αδυναμιών και αντιφάσεων που χαρακτηρίζουν πλέον τη λειτουργία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Read more
1718
19202122232425
2627282930311
2345678
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top