Ανακοινώσεις

Επικαλούμαστε δε τη συνάθροιση των στοιχείων που περιέχονται στα ανωτέρω έγγραφα, όχι ως απλή παράθεση, αλλά ως συγκροτημένο σύνολο διοικητικών διαπιστώσεων που αναδεικνύουν, με τρόπο αδιαμφισβήτητο, την οξύτητα και τη διάρκεια του προβλήματος. Στο αίτημα του Δήμου Θήρας τεκμηριώνεται η συνεχής αύξηση του μαθητικού πληθυσμού, η σημαντική παρουσία μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες και οι σοβαρές δυσχέρειες που προκαλεί η αναγκαστική μετακίνηση των οικογενειών τους στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Σύρου για αξιολόγηση. Το έγγραφο έχει περιέλθει στο Υπουργείο και στις αρμόδιες υπηρεσίες του ήδη από τον χρόνο εκπνοής της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ, όλοι/ες εμείς, οι γονείς και κηδεμόνες των ατόμων με νοητική αναπηρία, με αυτισμό, με σύνδρομο Down, με εγκεφαλική παράλυση, με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και κάθε ανηλίκου με κάθε μορφή αναπηρίας…Δεν έχουμε μάθει να συνηθίζουμε. Έχουμε μάθει να επιμένουμε...

Με βάση τα παραπάνω, και έχοντας σαφή εικόνα των κινδύνων που συνεπάγεται η μετάβαση σε αμιγώς εθνική χρηματοδότηση χωρίς απολύτως αδιατάρακτο και θεσμικά θωρακισμένο πλαίσιο, σας καλούμε να παράσχετε άμεσα τις ακόλουθες ζωτικής σημασίας διευκρινίσεις και εγγυήσεις. Η ανάγκη αυτή επιβεβαιώθηκε και σε σύσκεψη με τα σωματεία – μέλη της Ομοσπονδίας, με τη συμμετοχή και της ΕΣΑμεΑ, όπου αναδείχθηκε ότι ο πραγματικός κίνδυνος δεν έγκειται στη μετάβαση καθαυτή, αλλά στο ενδεχόμενο κενών ή καθυστερήσεων στη θεσμική και χρηματοδοτική της προετοιμασία...

Καλούμε κάθε γονέα, κάθε φροντιστή, κάθε ενεργό πολίτη, κάθε σωματείο και κάθε φορέα να διαδώσει τη Διακήρυξη της ΕΣΑμεΑ. Να την κάνει γνωστή, να τη μεταφέρει στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στις τοπικές κοινότητες. Να στηρίξει τις διεκδικήσεις και να απαιτήσει μαζί μας το αυτονόητο: μια κοινωνία που δεν αφήνει κανέναν πίσω...

Documents to download

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ εκφράζει τη βαθιά της συντριβή για τον αδόκητο χαμό της 13χρονης μαθήτριας σε ειδικό σχολείο του Πειραιά. Ως γονείς και κηδεμόνες παιδιών με κάθε μορφή αναπηρίας και των ατόμων με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες – των μαθητών και μαθητριών με τη μεγαλύτερη ευαλωτότητα – βιώνουμε με αγωνία και οδύνη αυτό το τραγικό γεγονός.

Τα παιδιά με αναπηρία δεν ζητούν «εξαιρέσεις». Ζητούν να λογίζονται, να υποστηρίζονται, να συμμετέχουν και να ακούγονται. Και παρότι οι Συμβάσεις κατοχυρώνουν αυτό το δικαίωμά τους, η φωνή τους δεν φτάνει πάντα εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις. Όχι επειδή δεν έχουν άποψη, αλλά επειδή οι θεσμοί και το περιβάλλον τους δυσκολεύονται ακόμη να αναγνωρίσουν και να ενσωματώσουν αυτή τη φωνή στις διαδικασίες.

Κατά την άποψη της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, η επέκταση των σχετικών ρυθμίσεων και στις ανωτέρω κατηγορίες αποτελεί αναγκαία προσαρμογή που θα αποκαθιστούσε τη θεσμική ισορροπία και θα αντανακλούσε πιστότερα την πραγματική επιβάρυνση των φροντιστών. Η ιδιότητα του δικαστικού συμπαραστάτη και η τεκμηριωμένη ευθύνη φροντίδας, ιδίως όταν συνδέονται με καθημερινή παρουσία και συνοίκηση, συνιστούν σαφή ένδειξη μόνιμης και ιδιαίτερα απαιτητικής υποστηρικτικής λειτουργίας.

RSS
1345678910Last
«Σεπτέμβριος 2023»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2829

ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΣΓΚΑμεΑ & ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Σε ό,τι ειδικότερα αφορά το πεδίο / θεσμό της υποστηριζόμενης διαβίωσης των ατόμων με αναπηρίες στην κοινότητα, προκειμένου να αποτραπεί ο ιδρυματισμός, να εξαλειφθεί η ανάγκη ιδρυματικής φροντίδας και να τελεσφορήσει πρόσφορα η σκοπούμενη εφαρμογή της Εθνικής Στρατηγικής για την Αποϊδρυματοποίηση, η ενίσχυση του προνοιακού χάρτη στη χώρα με τη διεύρυνση των Σ.Υ.Δ. δέον είναι να υποστηριχθεί περαιτέρω, με παρεμβάσεις ή/και τροποποιήσεις, όπου κρίνεται απαραίτητο, στο υφιστάμ&am

Read more
3031123
4567

ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΣΓΚΑμεΑ & ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Με την εμπεδωμένη, δυστυχώς, αυτή πραγματικότητα, στο κατώφλι της σχολικής χρονιάς 2023 - 2024, παραμένει έκδηλη η ανησυχία μας για το κατά πόσο η έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους θα ταυτιστεί για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, με και χωρίς αναπηρία, όμοια δε αγωνία, την οποία απολύτως συμμεριζόμαστε, μας μεταφέρεται και από την επικοινωνία μας με συλλόγους γονέων ειδικών σχολείων και γονείς και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία ανά την χώρα.

Read more
8910
11

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΔ-ΗΦ ΑμεΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ

Τρεις και πλέον μήνες μετά και με τα χρονικά περιθώρια πλέον να συρρικνώνονται, από τη στιγμή που η ισχύς της ανωτέρω απόφασης εκπνέει στο τέλος του έτους, είμαστε αναγκασμένοι/ες να επανέλθουμε στο ζητούμενο, διαπιστώνοντας την ανυπαρξία οποιασδήποτε ανταπόκρισης από την πλευρά του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στο εύλογο αίτημά μας, ούτε καν στο επίπεδο των «παραδοσιακά» θετικών διαβεβαιώσεων για την εξέτασή του ή/και την έγκαιρη ανάληψη ενεργειών για τη διευθέτησή του. Η δικαιολογημένη ανησυχία που μ&am

Read more
121314

ΕΠΙΣΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΟΡΑΤΗ Η ΕΛΛΙΠΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΗΜΙΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗ

Αναγκαιότητα, όμως, που προφανώς δεν είναι εφικτό ούτε αποδεκτό να αντιμετωπίζεται με προσχηματικούς λόγους περί ένταξης των μαθητών/τριών με αναπηρία στο σχολικό γίγνεσθαι, προκειμένου να δοθεί ‘άλλοθι’ στα ημίμετρα των χρονικών συντμήσεων για την παροχή Παράλληλης Στήριξης και των περικοπών στους έμψυχους συντελεστές που την πλαισιώνουν, όπως, δυστυχώς, και τη φετινή χρονιά διαπιστώνεται.

Read more
151617
181920

ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Με το παρόν έγγραφο, και με αφορμή μια ακόμη διαμαρτυρία για συναφές θέμα που περιήλθε σήμερα σε γνώση της Ομοσπονδίας μας από την πλευρά πατρός μαθητή με αναπηρία που φοιτά στο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, είμαστε αναγκασμένοι/ες να επανέλθουμε στο ζητούμενο, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα πως, ανεξαρτήτως αιτιάσεων, τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα στο συγκεκριμένο πεδίο, που σκοπεί στην αντιστάθμιση των συνθηκών που δυσχεραίνουν τη φοίτηση του μαθητικού πληθυσμού με ανα&am

Read more
21222324
2526272829301
2345678
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 by ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Back To Top